Wednesday 27 February 2013

Shaklee Independent Distributor

Assalammualaikum and Happy Good Day.

Semalam tanggal 26 Februari aku baru je dapat no keahlian aku tuk jadi Shaklee Independent Distributor. Wahh. Rasa sangat bersemangat tuk berniaga. Banyak yang aku belajar dari my senior aku. From A to Z dia ajar. Sebelum ni memang aku ada consume supplement Shaklee. Aku amik set kecantikan je. Waktu tu aku still tengah belajar. Best amik Shaklee ni sebab produk ni memang terbukti keberkesanannya. Bila dah pregnant aku stop consume Vitamin E sebab supplement tu tak boleh diambil sewaktu mengandung. So,bila dah pregnant aku rasa macam nak amik set tuk pregnancy plak. Tapi tak berkesempatan lagi nak amik sebab aku ada amik supplement dari hospital kerajaan. Bila dah abis baru ingat nak consume balik Shaklee.
So arini aku nak cerita sikit tentang Shaklee Products yang aku kagumi ni. Hehe.

SEJARAH PENUBUHAN SHAKLEE PRODUK


Dr. Forrest C. Shaklee, Sr.
8
Syarikat Shaklee telah menerajui barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yang terulung di dunia selama tempoh lebih dari 5 dekad. Dr. Forrest C. Shaklee (gambar di atas. Hensem kan? Hehe) telah mencipta 'Vitalized Minerals' iaitu merupakan multivitamin yang pertama di dunia pada tahun 1915. Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan Shaklee Corporation yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia. Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor industri nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah dan keuntungan kepada para pengedar. 

KENAPA SHAKLEE?

 
1) Sentiasa Selamat

Keselamatan adalah amat penting di Shaklee dan standard Shaklee memang tiada tandingannya. Para penyelidik telah menjalankan ujian sebanyak lebih daripada 350 ujian pada setiap ramuan baru untuk bahan pencemaran berbahaya. Selain itu, mereka juga menjalankan lebih daripada 80,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan sebenar dan kebolehan potensi.

2) Sentiasa Berkesan

Ia terbukti berkesan daripada pemilihan bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen sehinggalah bukti kajian sains dan makmal yang terdapat di dalam 90 bahan kajian penerbitan. Kajian telah dijalankan pada tahun 2007 menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen Shaklee selama lebih daripada 20 tahun mempunyai kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil suplemen lain atau yang tidak mengambil suplemen langsung. 

3) Sentiasa Mesra Alam

Shaklee bertanggungjawab dalam mencipta produk yang benar-benar selamat untuk anda, rumah dan juga bumi anda. Ia bermula dengan terciptanya satu daripada pencuci biorosot pertama pada tahun 1960 sehinggalah menjadi syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral bagi mengimbangi pengeluaran gas rumah hijau. 

4) Sentiasa Halal
Sijil Halal Shaklee

Produk ini telah terbukti kehalalannya dan telah mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia. Ini terbukti apabila setiap botol Produk Shaklee terdapat satu pelekat kilat pada bahagian depan botol. Pada pelekat tu jugak ada serial number dan printed dari KKM. 

Bahagian depan

Selain itu, bahagian belakang setiap botol Shaklee ada printed 'Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia' dan ada serial number MAL.

Bahagian Belakang
So, gunakan la tanpa was-was. Hehehe.

Ini je yang dapat aku perkenalkan pasal Produk Shaklee. Banyak lagi sebenarnya info yang bakal aku kongsikan kepada korang semua. Tunggu di lain episod okie. Hehehe.

Sesiapa yang berminat dengan produk Shaklee boleh hubungi aku melalui maklumat yang tertera dibawah. Hehe.

ANNUR SHUHADA OMAR
ID NO: 934504
PHONE NO: 016-5380634
EMAIL: annur.shuhada@gmail.com
PAYMENT: MAYBANK
FACEBOOK: AnNur Shuhada
FACEBOOK FANPAGE: Shaklee Independent Distributor 

Assalammualaikum. :)

No comments:

Post a Comment